Selvforsvar i sommerferien

Alle piger og drenge i 0. klasse – 7. klasse se her…
Havde Taela Jade Davis ikke lært selvforsvar, kunne det nemt være endt helt galt, da hun blev overfaldet bagfra ved højlys dag. Den 25-årige kom gående i Melbourne, Australien, da en mand angreb hende bagfra, væltede hende ned på jorden og begyndte at flå i hendes tøj.
"Jeg nægtede at være en af de piger i statistikkerne, der bliver overfaldet, når de går på gaden," siger hun. Det lykkedes faktisk for Taela af slippe fri og afværge angrebet.
For at give piger/drenge en realistisk mulighed for at afværge og slå en angriber på flugt, tilbyder JSI gymnastikafdeling en introduktion til selvforsvar i forbindelse med sommerskolen.
Vi vil gennemgå nogle af de tekniker/metoder der kan gøre, at et evt. overfald bliver afværget, men der er også mulighed for at afprøve kampformen (judo) som har sit udspring fra selvforsvars dyrkelsen i Japan.

Hvor:
SparV hallen, Sdr. Ringgade 83, Jerslev.

Hvornår:
Torsdag den 1. august 2019 kl. 9.00-12.00
OBS: Max 20 deltagere

Pris:
50 kr. som betales ved tilmelding.

Tilmelding:
Senest den 26. juli 2019 her under

Kontaktperson:
Line S. Pølund, JSI-gymnastik
60 12 43 13 eller Lspoelund@hotmail.com

Medbring:
Tøj du kan bevæge dig i og forfriskninger til dagen (fx vand og frugt)

Instruktører:
Søren Christensen tlf. 25 26 64 10
Holdbillede Sommerskole 2019 (0.5 Mb)
Fjollebillede Sommerskole 2019 (0.5 Mb)
Vi har i rigtig mange år haft hold med Judo & Jiu Jitsu. Jiu Jitsu er en form for selvforsvars, som stammer fra Japan og har været dyrket i over 1000 år. Måske stammer den oprindelige form eller dele af den fra det gamle Ægypten. For ca. 200 år siden var der en professor fra univsersitetet i Tokyo, som opfandt Judo. Han havde selv dyrket Jiu Jitsu i mange år og ville prøve at lave en form, hvor det er muligt at se, hvem der er bedst, så han fjernede de farlige teknikker, og det blev til Judo. Med Judo er det muligt at komme til både turneringer og stævner. Her i Vendsyssel har vi Vendelbo-turneringen, og nogle af ungdomsturneringens stævner bliver afholdt i Nordjylland.